Total Pageviews

Rezeki

Monday 15 December 2014

PELUANG BISNES SECARA PART TIME BERSAMA SNE


SAYA SEORANG SURI RUMAH SEPENUH MASA.
SAYA BERNIAGA UNTUK MEMENUHKAN POKET SAVING SAYA DAN MENIKMATI KEHIDUPAN YANG JAUH LEBIH BAIK!

ANDA PULA BAGAIMANA? 


Ramai yang cakap nak itu, nak ini, nak yang berkualiti, nak yang cantik...Yang selalu didengar hanyalah nak,nak,nak...
TAPIII...tak ramai yang sanggup tanggung RISIKO dan memberi KOMITMEN...
Mendengarkan perbincangan berkenaan Rancang Ekonomi Anda oleh Pn Hjh Rohani Datuk M.Shahir, Konsultan Perancangan Kewangan Islam di Wanita Hari Ini, TV3, beliau memberi contoh dengan melakukan simpanan setiap bulan sebanyak RM1000.
*** Simpan setiap bulan RM1000, dlm masa 10thn >> RM 204,000
*** Simpan setiap bulan RM1000, dlm masa 20thn >> RM 700,000
(Konsep "Compounding")

Dalam hati saya, wow!!! 10 tahun dalam simpanan RM200K. 
Tapi yang kerja 10 tahun pun belum tentu ada total savings RM100k.

Agak-agak berapa ramai di kalangan kita dapat menyimpan RM1000 sebulan ???
Berapa ramai? 
Dulu masa saya bekerja dan belum berkahwin pun tak mampu untuk menyimpan RM1000 sebulan. Banyak "pintu" yang perlu dihulurkan dan difikirkan.

Sekarang cuba kita fikir. Adakah simpanan bulanan kita bergantung kepada pendapatan aktif iaitu gaji bulanan? Berapa banyak yang anda dapat simpan setiap bulan? Dan berapa banyak duit "KELUAR-MASUK" ?

Padahal banyak cara untuk buat duit sebenarnya. Cuma terpulang pada diri sendiri untuk membuat keputusan dan permulaan untuk bertindak.
Dan dalam rancangan WHI, Puan Hajah sendiri mencadangkan wanita yang nak tambah pendapatan, agar berniaga. Nak mudah, modal kecik, bisnes secara Online. Kurang risiko katanya.

Dan saya yang kini bergelar "suri rumah sepenuh masa" juga memilih berbisnes secara online dan fokus pada pendapatan pasif.
Dulu saya pun tak suka buat bisnes yang ada orang atas-upline, bawah downline sebab fikir yang untung orang atas. Yang bawah, bagai nak rak promot sana sini.



Sekiranya anda tak pernah terjebak dalam bisnes ni atau pernah terjebak tapi "Gagal" dan upline anda tak secara telus menolong, menerangkan bagaimana sistem berjalan...Jangan salahkan MLM tapi salahkan diri anda sendiri.
Sebab saya pun macam tu dulu. Bila dah jelas, bertemu dengan UPLINE yang betul-betul niat untuk membantu, saya mula "terpikat".

UPLINE/LEADER yang di atas, takkan berpangkat jika anak-anak buahnya yang di bawah, tak naik pangkat...Dapat tak maksud saya? Sekarang, saya baru faham, "Saya Buat, Saya Dapat." "Real Team, Real Winner."
Tak perlulah kita fikir, upline jek "makan" banyak, yang penting, kita sama-sama berdaya maju, bersaing dan dapat tingkatkan ekonomi rumah tangga.

Ingat kata-kata Dr.Azizan Osman - "Simpanlah kisah kejayaan orang lain di dalam pemikiran kita kerana tak lama lagi kejayaan itu juga akan menjadikan kita berjaya!" 
In Shaa Allah!

Saya menjemput ANDA yang NAK berniaga dan BERANI berniaga, hubungi saya melalui SMS/whatsapp di talian 012-676.9367 atau pm Inbox di facebook.com/PuanNoorrizah

"Retire Young, Retire Rich"
#SNEWayToFreedom.

Love,
Enotots [dot] blogspot [dot] com
DREAM BIG. START SMALL. ACT NOW!

Do "Like n Share" My Facebook Fanpage : Life's Group SNE & Beutskin
SMS/Whatsapp ONLY : 012-676.9367

No comments:

Post a Comment

Kelip kelip nak kata